همدان سرویس

تماس

08138244444

آدرس:

میدان شریعتی ،خیابان پاسدارن ،نرسیده به مسجد زینبیه روبه روی کوچه حمام صفا

مرکز تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی مجیک در همدان

دسته بندی مقالات

08138251188

شنبه تا پنجشنبه 9 تا 21

1097
29 جولای 2023
tavoosian
مرکز تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی مجیک در همدان

مرکز تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی مجیک در همدان با بیش از 35 سابقه نمایندگی خدمات پس از فروش برندهای برتر در همدان فعالیت دارد. این مرکز با داشتن کادری فنی و مجرب در ارائه خدمات پس از فروش محصولات برند مطرح می‌پردازد. فقط کافیست با شماره 08138251188 ویا 09181117805 تماس بگیرید تا تعمیرکاران متخصص ما در اسرع وقت جهت تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی پاکشوما شما به محل اعزام و در کوتاه ترین زمان ، مشکل ظرفشویی شما را رفع نمایند.

مرکز تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی مجیک در همدان

08138251188 – 09181117805

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی مجیک

 تمیز نشدن ظروف پس از اتمام شستشو
یکی از مشکلات متداول ماشین ظرفشویی مجیک، تمیز نشدن کامل ظروف پس از پایان شستشو است. استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده یا کم بودن مقدار مواد شوینده از اصلی‌ترین دلایل تمیز نشدن ظروف هستند. توصیه می‌شوند پس از چند بار استفاده از ماشین ظرفشویی، مخزن مواد شوینده را تمیز کنید تا رسوب نگیرد.

 روشن نشدن ظرفشویی مجیک
روشن نشدن ظرفشویی مجیک می‌تواند به دلیل ساده‌ای مثل نبود جریان برق رخ داده باشد. به همین دلیل پیش از آنکه درخواست تعمیرات خود را ثبت کنید، با چک کردن پریز، کنتور و دوشاخه از وجود جریان برق مطمئن شوید. در صورتی که جریان برق وجود داشت، ممکن است بسته نشدن درب عامل روشن نشدن ظرفشویی باشد.

 کدر شدن ظروف در ظرفشویی مجیک
این مشکل در بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی رخ می‌دهد و نشانه وجود هیچ ایراد و مشکلی در دستگاه نیست. سختی آب می‌تواند عامل کدر شدن ظروف پس از شستشو باشد. توصیه می‌شود قبل از قرار دادن ظروف شیشه‌ای در ماشین ظرفشویی آنها را آبکشی کنید. به این ترتیب احتمال کدر شدن ظروف کاهش می‌یابد.

طولانی شدن سیکل شستشو در ماشین ظرفشویی مجیک
این مشکل در بسیاری موارد به دلیل اشتباه کاربر رخ می‌دهد. مثلا در صورتی که دمای آب را خیلی بالا انتخاب کرده باشید، سیکل شستشو طولانی‌تر خواهد بود. با این حال، خرابی ترموستات یا تایمر ظرفشویی مجیک نیز می‌تواند عامل طولانی شدن سیکل شستشو باشد.

 نشتی آب از ظرفشویی مجیک
در بسیاری موراد نشتی آب از ماشین ظرفشویی مجیک به دلیل تراز نبودن دستگاه، خراب بودن پمپ تخلیه، وجود نشتی شیلنگ تخلیه یا شیلنگ ورود آب و همین طور پارگی و فرسودگی لاستیک دور درب رخ می‌دهد. ناگفته نماند، استفاده از مواد شوینده نامناسب یا استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده نیز می‌تواند عامل نشتی باشد.

 بسته نشدن درب ظرفشویی
بسته نشدن درب، از مشکلات متداول بسیاری از برندهای ماشین ظرفشویی از جمله مجیک است. بسته نشدن درب ظرفشویی مجیک می‌تواند ناشی از تراز نبودن دستگاه باشد. همچنین تمیز نبودن و ایراد داشتن لاستیک دور درب و حتی چیدمان نامناسب یکی از ظروف داخل ظرفشویی می‌تواند مانع بسته شدن درب شود.

تخلیه نشدن آب ظرفشویی مجیک
تخلیه نشدن آب ظرفشویی در بسیاری موارد به دلیل مشکلات پمپ و سلونوئید تخلیه اتفاق می‌افتد. انسداد لوله خروجی آب نیز می‌تواند یک عامل عدم تخلیه آب از ماشین ظرفشویی مجیک باشد. بهتر است برای رفع این مشکل از یک تکنسین کمک بگیرید.

خاموش نشدن ماشین ظرفشویی
خاموش نشدن ماشین ظرفشویی معمولا به دلیل وجود ایراد در سنسور نشتی است. در صورتی که سنسور تشخیص رطوبت در داخل دستگاه بدهد، مانع خاموش شدن دستگاه شده، سبب می‌شود که عمل تخلیه بارها تکرار شود. توصیه می‌شود از یک تکنسین ماهر برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

 عدم آبگیری ماشین ظرفشویی مجیک
آبگیری نکردن ظرفشویی مجیک و به طور کلی غالب ماشین‌های ظرفشویی می‌تواند در اثر خرابی شیر ورودی آب یا شیر برقی ماشین ظرفشویی، مشکلات شناور ظرفشویی، خرابی سوئیچ قفل درب، تایمر یا برد الکترونیکی رخ بدهد. توصیه می‌شود دستگاه توسط یک تکنسین ماهر عیب یابی و تعمیر شود.

 بوی بد ماشین ظرفشویی مجیک
بوی بد ماشین ظرفشویی می‌تواند به دلیل باقی ماندن مواد غذایی در فیلتر ظرفشویی یا بسته بودن درب دستگاه به مدت طولانی رخ بدهد. پیچ خوردن شیلنگ تخلیه نیز دلیل دیگر ایجاد بو در ماشین ظرفشویی است چرا که باعث می‌شود آب فاضلاب مجددا به داخل دستگاه برگردد.

کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی مجیک

مرکز تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی مجیک در همدان

ارور یا کد خطا E1 ماشین ظرفشویی مجیک
یکی از رایج ترین کدهای خطا در ماشین ظرفشویی مجیک که در واقع نوعی هشداردهنده به شمار می رود، کد E1 می باشد. این کد نشان دهنده این است که درب ظرفشویی بیش از 10 دقیقه باز است. درب را بررسی و در صورت باز بودن آن را ببندید.

ارور یا کد خطا E2 ماشین ظرفشویی مجیک
از دیگر ارورهای ظرفشویی مجیک می توان به E2 اشاره کرد که نشان دهنده عدم ورود آب به دستگاه به اندازه کافی و استاندارد است. برای رفع این خطا ابتدا لازم است شیر آب را بررسی و از وصل بودن جریان آب مطمئن شوید. علاوه براین، شیر ورودی را بررسی و در صورت وجود خرابی آن را تعمیر یا تعویض کنید. البته لازم به ذکر است در برخی از مواقع این خطا به دلیل خرابی در پمپ نیز می تواند باشد.
در صورتیکه هیچ یک از موارد فوق در رفع این کد خطا موثر نبود، بهتر است با افراد متخصص در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی مشورت کنید. چون ممکن است خرابی در برد دستگاه باشد.

ارور یا کد خطا  E3 ماشین ظرفشویی مجیک
کد خطا E3 در ظرفشویی مجیک به معنای عدم تخلیه صحیح آب پس از اتمام زمان شستشو می باشد. برای رفع این خطا ابتدا شلنگ تخلیه را باید بررسی و هرگونه گرفتگی و انسداد در آن را رفع کنید. در صورت سالم بودن شلنگ، پمپ تخلیه را بررسی کنید چون در بسیاری از مواقع خرابی در این قطعه دلیل بر بروز این کد خطا می باشد. در نهایت اگر با هیچ یک از این راهکارها مشکل برطرف نشد، با مراکز تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک تماس بگیرید.

ارور یا کد خطا E4 ماشین ظرفشویی مجیک
از دیگر ارورهای ماشین ظرفشویی مجیک می توان به E4 اشاره نمود. در شرایطی که دمای آب درون دستگاه بیش از اندازه مقدار تنظیم شده یا کمتر از آن باشد، این ارور نمایش داده میشود. این مشکل می تواند به دلیل خرابی هیتر المنت و همچنین ترموستات بوجود آمده باشد. این دو قطعه را بررسی و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید. علاوه براین، برد الکتریکی نیز می تواند دچار اختلال شده باشد که تعمیر آن نیاز به تخصص دارد.

ارور یا کد خطا E5 ماشین ظرفشویی مجیک
اگر دمای آب درون دستگاه به اندازه تنظیم شده نباشد، ارور E5 بر روی پنل ظرفشویی مجیک نمایش داده میشود. برای رفع این خطا ابتدا بهتر است وضعیت المنت بررسی شود و مقدار اهم آن اندازه گیری گردد. در صورت وجود خرابی مشکل را در این قطعه برطرف کنید.
علاوه بر المنت، سنسور نیز ممکن است دچار خرابی شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. در نهایت اگر هیچ یک از این موارد دلیل بر رخ دادن این خطا نباشند، برد را باید بررسی کنید.

ارور یا کد خطا E6 ماشین ظرفشویی مجیک
یکی از خطرناک ترین کدهای خطا ماشین ظرفشویی مجیک، E6 می باشد. این کد زمانی نمایش داده میشود که دستگاه شروع به کار نمیکند و به معنای خرابی در موتور دستگاه است. رفع این خطا نیاز به تخصص دارد و بهتر است با مراکز تعمیر تماس بگیرید.

ارور یا کد خطا E7 ماشین ظرفشویی مجیک
در شرایطی که برد الکتریکی دستگاه دچار خرابی شده باشد، ارور E7 نمایش داده میشود. E7 نیز از ارورهای خطرناک در ماشین ظرفشویی مجیک به شمار می رود و رفع آن تنها باید توسط متخصص انجام شود.

ارور یا کد خطا E8 ماشین ظرفشویی مجیک
در صورت خرابی موتور ممکن است ارور E8 نمایش داده شود. روتر داخل پمپ جت و موتور باید به طور کامل بررسی و مشکلات آن برطرف شود. البته برد الکتریکی نیز بهتر است بررسی شود.

ارور یا کد خطا E10 ماشین ظرفشویی مجیک
در صورت قطع شدن ارتباط بین پنل و برد اصلی این کد نمایش داده میشود. اتصالت و سیم ها باید به طور کامل و دقیق بررسی شود و خرابی های موجود برطرف گردند.

ارور یا کد خطا F1 ماشین ظرفشویی مجیک
از دیگر ارورهای F1 ماشین ظرفشویی مجیک که رفع آن نیاز به تخصص دارد، کد F1 است. این کد نشان دهنده خرابی و قطع شدن مدار در برد اصلی دستگاه است.

ارور یا کد خطا F2 ماشین ظرفشویی مجیک
در شرایطی که هیدروستات دستگاه دچار خرابی شده باشد و آب به اندازه کافی وارد آن نشود، کد F2 نمایش داده میشود. وضعیت هیدروستات را به طور کامل بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کنید.

ارور یا کد خطا F3 ماشین ظرفشویی مجیک
در شرایطی که در دستگاه نشتی تشخیص داده شود، کد F3 بر روی پنل نمایش داده خواهد شد. سیستم تخلیه و شلنگ آن را بررسی و گرفتگی های موجود یا ترک و پارگی در آن را برطرف کنید. علاوه براین، سنسور نشتی نیز ممکن است دچار اختلال شده باشد و باید این قطعه را تعویض کنید.
در بسیاری از مواقع این خطا ممکن است به دلیل بروز خرابی در سیم کشی دستگاه باشد. با توجه به پیچیدگی هایی که در سیستم داخلی ماشین ظرفشویی وجود دارد، بررسی سیم کشی آن بدون دانش و مهارت توصیه نمیشود.

ارور یا کد خطا  F4 ماشین ظرفشویی مجیک
اکر دمای آب ورودی بیش از 85 درجه سانتیگراد باشد کد خطا F4 نمایش داده میشود. برای رفع این کد خطا لازم است ترموستات و همچنین هیتر المنت به طور کامل بررسی شود. علاوه براین، دمای آب ورودی از شیر آب را بهتر است بررسی کنید.

ارور یا کد خطا F5 ماشین ظرفشویی مجیک
یکی از رایج ترین کدهای خطا ماشین ظرفشویی مجیک، F5 می باشد که نشان دهنده پایین بودن دمای آب از مقدار تنظیم شده است. هیتر المنت و ترموستات را بررسی و در صورت نیاز آنها را تعویض کنید.

ارور یا کد خطای  F6 ماشین ظرفشویی مجیک
در صورت خراب بودن شیر برقی و ورودی آب با فشار زیاد این کد خطا نمایش داده میشود. شیر برقی را تعمیر یا تعویض کنید.

ارور یا کد خطا Dr ماشین ظرفشویی مجیک
مانند کد خطا E1، این ارور نیز نشان دهنده باز بودن درب ماشین ظرفشویی است. با بستن درب این خطا برطرف خواهد شد.

ارور یا کد خطا Ts ماشین ظرفشویی مجیک
از دیگر ارورهای رایج در ظرفشویی مجیک می توان به Ts اشاره کرد که خرابی در ترمیستور را نشان می دهد. اتصالات و سیم کشی در این قطعه را بررسی و در صورت عدم رفع مشکل برد را تعمیر کنید.

ارور یا کد خطا t0 ماشین ظرفشویی مجیک
این ارور نیز نشان دهنده خرابی در برد دستگاه می باشد و در صورت مشاهده آن با مراکز تعمیر ظرفشویی تماس بگیرید.

رفع کدهای خطا و ارورهای ماشین ظرفشویی مجیک
با توجه به اینکه هر یک از کدهای خطا ماشین ظرفشویی مجیک ممکن است به خرابی چندین قطعه مربوط باشد، به همین دلیل بهتر است رفع آنها را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید. 

مرکز تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی مجیک در همدان

08138251188 – 09181117805

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.