همدان سرویس

تماس

08138244444

آدرس:

میدان شریعتی ،خیابان پاسدارن ،نرسیده به مسجد زینبیه روبه روی کوچه حمام صفا

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی

دسته بندی مقالات

08138251188

شنبه تا پنجشنبه 9 تا 21

784
13 نوامبر 2023
tavoosian
بهترین شوینده ماشین ظرفشویی
یکی از مهم‌ترین عوامل در عملکرد صحیح ماشین ظرفشویی، استفاده از مواد شوینده مناسب است. مواد شوینده ماشین ظرفشویی در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. در این مقاله به بررسی کامل انواع مواد شوینده ماشین ظرفشویی، از جمله قرص ظرفشویی، نمک ظرفشویی و جلادهنده ظرفشویی می‌پردازیم.
ویژگی‌های بهترین قرص ماشین ظرفشویی
برای انتخاب از میان بهترین شوینده ماشین ظرفشویی مانند ژل، مایع ماشین ظرفشویی و… قرص‌ها معمولاً کیفیت بالاتر و طرفداران بیشتری دارند. اما بهترین قرص برای ماشین ظرفشویی کدام است؟ در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌های که باید در هنگام خرید قرص ماشین ظرفشویی به آن‌ها توجه داشته باشید گفته شده است :

بهترین شوینده ماشین ظرفشویی

کیفیت مناسب در شستشوی ظروف
اولین و مهم‌ترین نکته برای انتخاب بهترین قرص، کیفیت در شستشو است. البته این موضوع را نمی‌توانید تا قبل از استفاده قرص متوجه شوید. به همین دلیل باید حتماً از قرص‌های مختلف استفاده کرده و نحوه استفاده از قرص ماشین ظرفشویی مختلف را بررسی کنید تا بهترین مارک قرص با بالاترین کیفیت را پیدا کنید. در این زمینه می‌توانید از اطرافیان خود نیز سؤال کنید و از تجربه‌های آن‌ها استفاده کنید.
چند نکته در زمینه کیفیت شستشوی قرص‌های ماشین ظرفشویی وجود دارد. اول اینکه یک قرص خوب و با کیفیت باید تمام آلودگی‌ها و چربی‌های ظروف را حتی در صورت خشک شدن از بین ببرد. گاهی اوقات ظرف‌ها پس از شسته شدن تمیز به نظر می‌آیند، اما به محض خشک شدن لکه‌ها و رد آلودگی بر روی آن‌ها قابل مشاهده است. نکته دیگر این است که یک قرص باکیفیت باید بتواند بوی نامطبوع ظروف را نیز کاملاً از بین ببرد.
یکی دیگر از نشانه های مناسب بودن قرص آن است که پس از شستن و خشک شدن ظرف‌ها نباید هیچ اثری از ترکیبات خود شوینده نیز بر روی ظروف باقی بماند. یکی از علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی کیفیت نامناسب آن می باشد. در این صورت مجبور می‌شوید برای بار دوم ظروف را با دست بشویید. قرص‌های باکیفیت باید به طور کامل در آب حل شده و هیچ اثری از آن‌ها باقی نماند.
سازگاری با انواع مختلف ماشین ظرفشویی
هنگام خرید بهترین قرص ظرفشویی باید حتماً به برند دستگاه خود توجه داشته باشید. البته قرص‌های باکیفیت از برند‌های معتبر معمولاً با تمام برند‌ها سازگاری دارند. به همین دلیل با انتخاب برندی شناخته شده و با کیفیت می‌توانید از این موضوع اطمینان حاصل کرده و آن را برای هر ماشین ظرفشویی به کار ببرید.
مصرف بهینه آب
ماشین‌های ظرفشویی میزان آب کمتری نسبت به شست وشوی عادی مصرف می‌کنند و همین امر باعث صرفه‌جویی زیادی در مصرف منابع ابی می‌شود. اما نوع شوینده مورد استفاده نیز در میزان مصرف آب بسیار اثرگذار است. هرچه قرص مورد استفاده شما باکیفیت تر باشد، میزان آب کمتری برای حل شدن آن و شست و شوی ظروف مورد نیاز است. علاوه بر آن به میزان مناسب و کنترل شده‌ای کف تولید می‌کند و برای آبکشی ظروف آب زیادی مصرف نمی‌شود.
حفظ زیبایی و سلامت ظروف
ترکیبات قرص ماشین ظرفشویی باید به‌گونه‌ای انتخاب شوند که به خود ظرف‌ها آسیب نرسانند. در زمان خرید قرص‌ ظرفشویی فروشنده به شما می‌گوید که نمی‌توانید ظروفی که ترکیباتی از طلای سفید، نقره، فیبر، چدن و برنج را در خود دارند، با این قرص‌ها و به‌طورکلی شوینده‌های معمولی بشویید. چراکه این جنس‌ها به شوینده‌های مخصوص خود نیاز دارند و ترکیبات قرص‌های معمولی ممکن است آن‌ها را از بین ببرد یا حتی باعث اکسیده شدن یا تجزیه آن‌ها شود.
اما درباره شست‌وشوی دیگر ظروف نیز، حفظ سلامت ظرف نکته بسیار مهمی است. ظروف شما بعد از شست‌وشو نباید لک یا خش بیفتند یا کدر شده و تغییر رنگ دهند. این‌ها اثراتی است که یک قرص بی‌کیفیت بر روی ظرف‌های شما خواهد گذاشت. اما ترکیبات قرص‌های باکیفیت به‌گونه‌ای انتخاب می‌شود که ضمن پاک‌سازی عمیق ظروف، به خود آن‌ها آسیبی نرساند و آن‌ها را برای همیشه نو و پاکیزه نگه دارد.
برندهای بهترین قرص ماشین ظرفشویی
قرص ظرفشویی فیری
قرص‌های فیری موجود در بازار ایران از کشور ترکیه وارد می‌شوند و کیفیت بسیار خوبی به‌خصوص برای شست‌وشوی ظرف‌های باقیمانده از روز قبل دارند. این قرص‌ها برای شست‌وشوی بهداشتی قاشق‌ها و چنگال‌ها بسیار مناسب هستند و از آن‌ها در برابر زنگ‌زدگی محافظت می‌کنند. با استفاده از قرص پلاتینیوم فیری که بهترین محصول تولیدی این برند است، می‌توانید ظروف تفلون را به‌طور کامل تمیز کنید و بدون ایجاد هیچ خط و خشی ظرف‌های استیل، نقره و شیشه‌ای را بشویید.
لکه‌هایی مانند قهوه و چای و انواع مختلف چربی‌ها در کمترین زمان ممکن برطرف می‌شوند. علاوه بر آن خاصیت براق کنندگی و جلادهندگی نیز دارند که با استفاده از آن‌ها دیگری نیازی به استفاده از جلادهنده به صورت جداگانه ندارید. این قرص ظروف شیشه و کریستال را کاملاً تمیز و بدون لکه و بسیار شفاف تحویل می‌دهد. استفاده از رایحه لیمویی این قرص‌ها باعث از بین رفتن بوی بد ظروف می‌شود.
قرص ظرفشویی فینیش (finish)
برند فینیش یکی از مطرح‌ترین برندهای تولیدکننده قرص ماشین ظرفشویی در دنیا است. این برند بیشتر از 60 سال است که قرص‌های خود را در بیش از 40 کشور دنیا عرضه می‌کند. انواع قرص فینیش را می‌توان پرفروش ترین قرص ماشین ظرفشویی در دنیا دانست. چراکه این برند به‌صورت تخصصی بر روی این موضوع کار می‌کند و با استفاده از بهترین ترکیبات و تکنولوژی‌های روز دنیا، باکیفیت‌ترین قرص‌های ماشین را تولید می‌کند.
اگر نگاهی به نظرات خریداران محصولات برند فینیش بیندازید، کمتر کسی را پیدا می‌کنید که از عملکرد قرص‌های این برند ناراضی باشد. کاربران معتقدند که فینیش واقعا لیاقت بودن در لیست پرفروش ترین قرص ماشین ظرفشویی را دارد. چراکه این قرص همه ویژگی‌های یک قرص باکیفیت را ارائه می‌کند. خاصیت پاک‌کنندگی، چربی زدایی، جلا دهندگی، جلوگیری از رسوب و… از خواصی هستند که همگی در قرص‌های تولید این برند جمع شده‌اند. تنوع محصولات فینیش بسیار بالا است و همین ویژگی باعث می‌شود که شما بتوانید متناسب با نیاز و بودجه خود یک محصول عالی را خریداری کنید.
قرص ظرفشویی کلارو
بیشتر مردم از ماشین ظرفشویی به این دلیل استفاده می کنند که، ظروف آن ها را تمیز تر می شوید، اما در برخی از موارد دیده شده است بعضی از ظرف ها مخصوصا ظروف شیشه ای، لکه هایی کپر و سفید باقی می ماند که دلیل باقی ماندن این لک ها بر روی ظروف استفاده بیش از اندازه از پودر و یا قرص های نا مرغوب در بازار می باشد. برای اینکه از شر این لکه ها خلاص شوید، ما به شما قرص ظرفشویی کلارو را معرفی می کنیم.
قرص ظرفشویی کلارو، به دلیل داشتن فرمولاسیونی استاندارد می تواند به راحتی تمامی این لکه ها را از روی ظروف شما پاک کند و به دلیل شکل قرص مانندی که دارد، مشکلات پودر را که امکان دارد مقدار آن کم و زیاد شود را دیگر ندارد. این قرص به دلیل داشتن مواد پاک کننده، نمک و جلاهنده ای که دارد، باعث شده تا شما مصرف کنندگان قرص ظرفشویی کلارو دیگر نیازی به استفاده جداگانه از نمک و مایع ضد لک نداشته باشید و با استفاده کردن از یک قرص به راحتی می توانید طروفی پاک، ضد عفونی و درخشان را داشته باشید.
در ترکیبات این قرص که در بسته‌بندی های جدید ۲۰،۶۰،۳۲ و عددی عرضه شده، از موادی استفاده شده که علاوه بر اینکه درمقابل آهکِ آب و تاثیرشان بر ظروف مقاوم هستند در ماشین ظرفشویی ته‌نشین نمی‌شوند. یکی دیگر از قابلیت‌های ۱۱ گانه‌ی قرص کلارو محافظت ازظروف شیشه‌ای و نقره است و نیازی به آب داغ برای شست‌وشوی بهتر ندارد و با درجه دمای استاندارد ماشین‌های ظرفشویی عملکردی فوق‌العاده خواهد اشت. کلارو برندی اتریشی است که در زمینه‌ی تولید محصولات مرتبط با ماشین ظرفشویی، سابقه‌ای درخشان دارد و به دلیل ترکیبات استاندارد عمر ماشین را نیز افزایش می‌دهد.
قرص ۱۱ کاره کلارو شما را از شوینده های دیگر بی نیاز می کند زیرا هم خاصیت تمیز کنندگی دارد هم چربی زدایی.
توجه داشته باشید که نمک به کار رفته در این قرص باعث از بین رفتن سختی و رسوبات آن می شود که همین موضوع دلیل اصلی تمیز شدن ظروف شما بدون هیچ خط و خشی می شوند.
ویژگی دیکر این قرص دارد، جلوگیری از زنگ زدن طرف های استیلی مس باشد که در ماشین ظرفشویی قرار می دهید.
توجه داشته باشید که این قرص باعث از بین رفتن بوی بد داخل ماشین ظرفشویی شما می شود.
نحوه استفاده از نمک ماشین ظرفشویینحوه استفاده از نمک ماشین ظرفشویی
یکی از مواردی که هنگام استفاده از ظرفشویی باید به آن توجه داشته باشید، نحوه استفاده از نمک ظرفشویی و همچنین آگاهی از مقدار صحیح آن است. استفاده درست از نمک ظرفشویی هم عملکرد دستگاه را بهبود می‌بخشد و هم ظرف‌ها را تمیزتر و بدون لکه به شما تحویل می‌دهد. از مهم‌ترین مواردی که می‌بایست هنگام استفاده از نمک ظرفشویی به آن توجه داشته باشید، می‌توان به مقدار نمک، شدت سختی آب، نوع دستگاه و … اشاره کرد. در این مقاله نکات نحوه استفاده از نمک ماشین ظرفشویی را در اختیار شما قرار داده‌ایم.
کاربرد نمک ماشین ظرفشویی
نمک ماشین ظرفشویی برخلاف تصور برخی افراد، به تمیز کردن لکه‌های آب سخت نمی‌پردازد یا با آن‌ها مبارزه نمی‌کند؛ بلکه هدف اصلی آن، تنظیم مجدد نرم‌کننده آب در داخل ماشین ظرفشویی است. برخی از ماشین‌های ظرفشویی، به ویژه مدل‌های خارجی دارای سبدهای نرم‌کننده آب هستند که با توپ‌های کوچک رزین پر شده‌اند. این گلوله‌های رزین یون‌های کلسیم و منیزیم را از آب سخت جذب می‌کنند و باعث ایجاد ظروفی تمیز و بدون لکه می‌شوند.
گلوله‌های رزین بار اتمی منفی دارند و بار اتمی نمک ماشین ظرفشویی مثبت است. بنابراین با استفاده از نمک ماشین ظرفشویی توپ‌های رزین به جذب یون‌های سدیم می‌پردازند. این کار موجب تنظیم مجدد گلوله‌های رزین می‌شود که در فرآیندی به نام تبادل یونی به جذب یون‌های کلسیم و منیزیم خواهد پرداخت. در ادامه مطلب به تمامی کاربردهای نمک ماشین ظرفشویی اشاره خواهیم کرد.
تجدید رزین موجود در نرم‌کننده آب
یکی از دلایل اصلی افزودن نمک به ماشین ظرفشویی، فعال شدن مجدد بستر رزینی می‌باشد. رزین همان چیزی است که به نرم شدن آب شما کمک می‌کند و به مرور زمان بسته می‌شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، ماشین ظرفشویی شما نمی‌تواند آن‌طور که باید کار کند. افزودن نمک به شکستن این توده‌ها و تجدید رزین کمک می‌نماید تا ماشین ظرفشویی شما بتواند آب را یک بار دیگر به درستی نرم کند.
تمیز کردن بهتر ظروف
افزودن نمک به مواد شوینده ماشین ظرفشویی، برای تمیز کردن ظروف بسیار مهم است. نمک در ماشین ظرفشویی می‌تواند به ظروف کمک کند تا با آب نرم‌تر، نتایج تمیزتر و بهتری داشته باشند. استفاده از نمک در آب سخت می‌تواند از تجمع رسوب آهک و کدر شدن شیشه‌ها و همچنین گرفتگی لوله‌های ظرفشویی نیز جلوگیری کند.
کمک به تمیز کردن و نگهداری دستگاه
رسوب‌گیری، یک مشکل رایج در ماشین‌های ظرفشویی است، این کار می‌تواند باعث آسیب عملکردی به دستگاه در طول زمان شود. آسیب‌هایی مانند گرفتگی بازوهای اسپری و پمپ که منجر به کاهش عملکرد ماشین ظرفشویی و هزینه‌های نگهداری بالاتر آن خواهند شد.
نمک می‌تواند با حذف کلسیم و منیزیم از آب، به بهینه‌سازی فرآیندهای نرم شدن آن کمک زیادی کند. این امر به کاهش تشکیل رسوب روی قطعات ماشین کمک می‌نماید و تمیز کردن و نگهداری آن‌ها را آسان‌تر خواهد کرد. با این حال، مطمئن شوید که هیچ باقیمانده‌ای از نمک روی دستگاه باقی نمانده باشد، زیرا به مرور زمان آن را فرسوده خواهد کرد.
نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی برای اولین بار
هنگام پر کردن مخزن نمک ماشین ظرفشویی برای اولین بار، اضافه کردن آب مهم‌ترین مرحله است، البته به غیر از اضافه کردن نمک ماشین ظرفشویی.
شما باید راهنمای بالا را دنبال کنید، اما قبل از اینکه نمک را داخل قیف بریزید، مخزن نمک را با آب پر کنید.
پس از برداشتن درپوش نمک ماشین ظرفشویی، آب را در مخزن نمک ماشین ظرفشویی بریزید تا سطح آب 1 سانتی متر زیر لبه قرار گیرد.
این کار از سرریز شدن بیش از حد آب هنگام اضافه کردن نمک جلوگیری می‌کند.
در هنگام ریختن نمک دقت کنید تا نمک به اطرف و روی سنیک ظرفشویی ریخته نشود
بعد از شارژ اولیه ظرفنمک ظرفشویی به مقدار 1 کیلوگرم تا 1.5 کیلوگرم بعد از 25 الی 30 بار استفاده از دستگاه مخزن ظرف نمک مجدد شارژ شود.
تفاوت نمک ظرفشویی و نمک طعام
نمک ماشین ظرفشویی از چند جهت با نمک سنتی، متفاوت است که یکی از آن‌ها به اندازه آن برمی‌گردد. دانه‌های نمک طعام با ابعاد کوچک‌تر و ظریف‌تری آسیاب می‌شوند و در صورت استفاده در ماشین ظرفشویی، به مسدود شدن زهکشی منجر می‌گردند. از طرف دیگر، نمک ماشین ظرفشویی غلیظ‌تر است و موجب اختلال در عملکرد عادی دستگاه یعنی تمیز کردن ظروف نمی‌شود.
از دیگر تفاوت‌های عمده نمک ماشین ظرفشویی و نمک خوراکی می‌توان به ساختارهای شیمیایی متفاوت آنها اشاره کرد. نمک ماشین ظرفشویی معمولاً از 100 درصد کلرید سدیم ساخته می‌شود و هیچ افزودنی دیگری ندارد. اما نمک طعام اغلب حاوی ترکیبات ضد جوش مانند منیزیم نیز هست. افزودنی‌های مورد استفاده در نمک طعام ممکن است با اجزای مکانیکی ماشین ظرفشویی تداخل داشته باشند و مانع ایجاد لکه‌های آب سخت نیز نخواهد شد. بنابراین استفاده از نمک ماشین ظرفشویی برای این دستگاه نمی‌تواند با نمک طعام جایگزین شود.
تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی
تشخیص نمک ظرفشویی اصل از تقلبی
برای اینکه بتوانید بهترین نمک را خریداری کنید و قربانی خرید نمک‌های تقلبی نشوید، بهتر است چند نکته‌ای را که در ادامه بیان می‌کنیم در هنگام خرید نمک ظرفشویی در نظر بگیرید. البته ناگفته نماند نکاتی که بیان می‌شود کمک کننده شما در تشخیص اصل بودن نمک است و امکان دارد هیچ نکته 100درصدی برای تشخیص وجود نداشته باشد.

استفاده از نمک تقلبی می‌تواند خسارت‌های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. لذا تشخیص نمک ماشین ظرفشویی اصلی از تقلبی کاری بسیار مهمی است.
نمک ظرفشویی خریداری شده خود را با سایت‌های خارجی مقایسه کنید.

یکی از راه‌های تشخیص نمک ظرفشویی اصل این است که نمک ظرفشویی خریداری شده خود را به انگلیسی در یک سایت معتبر خارجی جستجو کنید. کافیست نام و مشخصات نمک در آن سایت موجود باشد.
به شکل و رنگ نمک ظرفشویی دقت کنید
یکی از بهترین نمک‌های ظرفشویی، نمکی است که به صورت دانه‌های برفی سفید رنگ است. بهترین نمک‌های ماشین ظرفشویی و نمک اصل را از روی رنگ و شکل آن تشخیص دهید.
ظاهر جعبه نمک ظرفشویی را بررسی کنید
یکی از مشخصه‌های اصل بودن نمک ماشین ظرفشویی کیفیت، رنگ و ابعاد جعبه آن است. کشور تولید کننده، تاریخ انقضا و نقطه چین بازشونده نمک ظرفشویی را نیز بررسی کنید تا بتوانید راحت‌تر اصل و تقلبی بودن نمک ماشین ظرفشویی را تشخیص دهید.

 

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.