همدان سرویس

تماس

08138244444

آدرس:

میدان شریعتی ،خیابان پاسدارن ،نرسیده به مسجد زینبیه روبه روی کوچه حمام صفا

تفاوت موتور گیربکسی و تسمه ای لباسشویی های سامسونگ

دسته بندی مقالات

08138251188

شنبه تا پنجشنبه 9 تا 21

1323
24 نوامبر 2016
tavoosian
تفاوت موتور گیربکسی و تسمه ای لباسشویی های سامسونگ
ماشین لباسشویی گیربکسی یا بدون تسمه چیست ؟ چند سالی هست در بازار لوازم خانگی لباسشویی های دایرکت درایو (Direct Drive) یا لباسشویی بدون تسمه ظاهر شده است .که متاسفانه خیلی از فروشندگان لوازم خانگی آن را به نام لباسشویی گیربوکس دار به مشتری معرفی میکنند .در حالی که اصلا هیچ گیربکسی در این نوع از لباسشویی ها استفاده نشده است .
موتور های دارکت درایو یا انتقال مستقیم حرکت ،در واقع همان موتورهای پنکه سقفی هستند ، با این تفاوت که جریان برق در این موتورهای دایرکت درایو لباسشویی مستقیم یا DC می باشد . و برای راه اندازی آن هم به برد راه انداز یا درایور (Driver )  نیاز دارند.
در این موتور ها سیم پیچ استاتور درون روتور ثابت و روتور که یک بشقاب آهنی ۳۵ سانتی هست در داخل خود ۲۰ آهنربا دارد ، که این آهنربا ها بوسیله استاتور تحریک شده و موتور شروع به چرخیدن میکند .این روتور مستقیم به شفت درام لباسشویی متصل می باشد .
 
مزایایی موتور های بدون تسمه :
۱) با حذف تسمه راندمان موتور بیشتر شده است .
۲) لرزش لباسشویی باتوجه به بالانس شدن وزن موتور روی شفت درام کمترشده است .
۳)این نوع موتور ها تقریبا با توجه به قطر زیاد سیم پیچ و جریان مستقیم DC  خیلی بندرت معیوب میشوند .از این روست که گارانتی ۱۰ ساله به این نوع موتورها داده شده است .
توضیحات بیشتر
موتور inverter direct drive: این موتورها فاقد تسمه هستند. با توجه به عدم وجود تسمه، موتور Direct Drive مستقیما دیگ را حرکت داده، لرزش و صدای دستگاه را پائین آورده و عمر ماشین لباسشویی را بیشتر می کند. همچنین حذف تسمه و تجهیزات جانبی علاوه بر کاهش انرژی مصرفی، فضای داخلی ماشین و ظرفیت شستشو را افزایش می دهد. ظرفیت شستشوی بالاتر نیز سبب می گردد در هر بار استفاده از ماشین لباسشویی شما بتوانید حجم بیشتری از البسه را با اندازه های بزرگتر مانند پتوها و ملحفه، به راحتی و با مصرف انرژی کمتر شستشو دهید.
مزایای موتور تسمه ای
مزیت این نوع موتورها  سادگی سیستم است که به راحتی قابل تعمیر یا تعویض است و از نظر بالانس شدن کمترین ایراد را دارا می باشد
مزایای موتور اینورتر تسمه ای
مصرف پایین برق
صدای پایین
کمترین لرزش
بالانس خودکار عالی
عمر بالای موتور
این نوع طراحی موتور در ماشین لباسشویی های اروپایی و آمریکایی استفاده شده و قیمت ماشین لباسشویی های مربوطه کمی گرانتر است ولی
اگر این ماشین را داشته باشید مطمئن باشید که 30سال هم از این ماشین لباسشویی استفاده کنید به هیچ عنوان موتورش خراب نخواهد شد!
فراموش نکنید که موتور اینورتر مصرف برق کمتری دارد و بیشتر لوازم خانگی به سمت موتور های اینورتر پیش می رود…
جهت درخواست تعمیرات لباسشویی سامسونگ در همدان با شماره 08138244444 و یا با شماره 09181117805 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.