همدان سرویس

تماس

08138244444

آدرس:

میدان شریعتی ،خیابان پاسدارن ،نرسیده به مسجد زینبیه روبه روی کوچه حمام صفا

مرکز تعمیرات تلویزیون آیوا در همدان

دسته بندی مقالات

08138251188

شنبه تا پنجشنبه 9 تا 21

1115
12 جولای 2023
tavoosian
مرکز تعمیرات تلویزیون آیوا در همدان

مرکز تعمیرات تلویزیون آیوا در همدان با بیش از 35 سال سابقه نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش شرکت های بزرگ در همدان و با کادری از مهندسین و تکنسین های با تجربه در ارائه خدمات سریع و با کیفیت در جهت رضایت همشهریان عزیز میکوشیم. جهت ارائه خدمات با شماره های 08138251188 ویا 09181117805 تماس بگیرید.

مرکز تعمیرات تلویزیون آیوا در همدان

08138251188 – 09181117805

مرکز تعمیرات تلویزیون آیوا در همدان

رایج ترین مشکلات تلویزیون های آیوا

ایراد ها و مشکلات مختلفی را می توان در این دستگاه ها مشاهده کرد. درست مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری، خرابی تلویزیون های آیوا نیز دور از ذهن نیست. اما با این حال برخی از مشکلات به صورت رایج تری در این دستگاه ها مشاهده می شود. متداول ترین ایراد هایی که در این دستگاه ها دیده می شود شامل موارد زیر است:

قطع شدن صدا تلویزیون آیوا
اصلی­ترین نشانه خرابی مین برد تلویزیون آیوا، قطع شدن صدا تلویزیون آیوا است. روزی سراغ تلویزیون آیوا خود می­روید و مثل همیشه آن را روشن می­کنید. متوجه می­شوید صدایی از تلویزیون آیوا پخش نمی­شود. در مرحله اول باید کابل صدا را چک کنید در غیر این صورت به‌احتمال‌زیاد برد تلویزیون آیوا خراب‌شده و نیاز به تعمیر برد تلویزیون آیوا دارید. البته لازم به ذکر است که در این حالت کنترلر خروجی صدا که روی برد تلویزیون آیوا است، خراب‌شده و نیاز به تعویض آن دارید.

قطع شدن تصویر تلویزیون آیوا
ممکن است وقتی شما تلویزیون آیوا را روشن می­کنید متوجه می­شوید چراغ روشنی تلویزیون آیوا، چشمک‌زن است یعنی تلویزیون آیوا به‌طور صحیح روشن‌شده است ولی تصویری پخش نمی­شود و یا اینکه صدا تلویزیون آیوا پخش می­شود ولی تصویری مشاهده نمی­کنید. متأسفانه در این حالت به‌احتمال‌زیاد نیاز به تعمیر و یا تعویض برد تلویزیون آیوا خود دارید. روی برد اصلی قطعات الکترونیکی وجود دارد که وظیفه انتقال تصویر را دارند که ممکن است این قطعات خراب‌شده باشند.

قطع شدن صدا تلویزیون آیوا | تعمیر برد مین تلویزیون آیوا

ازکارافتادن پروت HDMI
درصورتی‌که کابل HDMI تلویزیون آیوا شما به‌درستی کار نکرد در مرحله اول باید با یک کابل دیگر تلویزیون آیوا را تست کنید و اگر جوابی نگرفتید احتمالاً برد تلویزیون آیوا شما خراب‌شده و نیاز به تعویض و یا تعمیر برد تلویزیون آیوا دارید. در این حالت ممکن است کنترلرهای موجود بر روی مین برد تلویزیون آیوا آسیب‌دیده باشند. یکی از دلایل اصلی بروز چنین مشکلاتی، استفاده از کابل­های نامرغوب HDMI است.

روشن نشدن تلویزیون آیوا
در این حالت تلویزیون آیوا ناگهان خاموش می­شود و به‌هیچ‌عنوان روشن نخواهد شد. به‌احتمال‌زیاد ولتاژ نامناسب دلیل آسیب دیدن تلویزیون آیوا شماست. فراموش نکنید که استفاده از محافظ خوب برای تلویزیون آیوا و کلاً دیگر وسایل الکترونیکی الزامی و واجب است. وصل کردن مستقیم برق تلویزیون آیوا به پریز کاری پر ریسک است و ممکن است خسارت­های مالی زیادی بزند.

روشن نشدن تلویزیون آیوا | تعمیر مین برد تلویزیون آیوا (aiwa)

هنگ کردن تلویزیون آیوا
ناگهان تصویر تلویزیون آیوا ثابت می­شود و دیگر حرکتی نمی­کند. در این حالت در زبان عامیانه می­گویند تلویزیون آیوا هنگ کرده است. در این حالت احتمالاً صدا به‌طور کامل از تلویزیون آیوا پخش خواهد شد ولی هرچه با کنترل یا دکمه­ های روی تلویزیون آیوا می­خواهید شبکه را عوض کنید، موفق نخواهید شد. در این حالت باید برد تلویزیون آیوا تعمیر و در حالت بدتر باید تعویض برد تلویزیون آیوا انجام گردد.

مشکلات رایج کاربران تلویزیون aiwa

تلویزیون آیوا فقط صدا دارد و تصویر ندارد

زمانی که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد ، ممکن است دو علت داشته باشد که مهم ترین علت آن خرابی بک لایت یا همان لامپ های ال ای دی و لامپ ها ی ال سی دی پشت پنل است.

در صورت بزور سوختگی در تعدادی از آن لامپ ها یا کل بک لایت های تلویزیون آیوا ، قابل تعمیر و برخی غیر قابل تعمیر و باید کلا تعویض شود.

تلویزیون آیوا فقط صدا دارد و تصویر ندارد

علت بعدی نیز می‌تواند آبخوردگی پنل دستگاه آیوا باشد که در برخی موارد دیده شده که تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد وعلت ها ی دیگر هم می‌تواند باشد که باید تلویزیون تست شود تا مشخص شود.

خاموش و روشن شدن تلویزیون آیوا

این مشکل دو علت اساسی دارد یا از برد مین و خرابی آی سی تلویزیون است و یا خرابی برد پاور که بطور حتم یکی از این بردها دچار خرابی شده است.

در اکثر اوقات، برد مین دچار خرابی و سوختگی در یکی از آی سی ها می‌شود که با تعویض آن مشکل خاموش و روشن شدن تلویزیون برطرف خواهد شد ولی در برخی موارد هم فقط باید برد به صورت کامل تعویض شود.

خاموش و روشن شدن تلویزیون آیوا

برد پاور هم همینطور، علت میتواند خرابی یکی از قطعات استفاده شده بر روی برد باشد که با تعویض آن مشکل برطرف شود و در این مورد هم برخی مواقع فقط با تعویض کامل برد مشکل حل خواهد شد.

قطع شدن صدای تلویزیون آیوا

قطع شدن صدای تلویزیون از اختلال در برد پاور یا بلندگو های دستگاه شماست به این صورت که اگر برد پاور ولتاژ مورد نیاز بلندگو ها را تامین نکند یعنی در این مورد دچار مشکل باشد قطعا صدایی از اسپیکرها خارج نمی‌شود.

عمده ترین دلیل مشکل صدای تلویزیون مربوط به خرابی بلند گوهای تلویزیون است و فقط شما باید مدل دستگاه خود را به تکنسین های ما در واحد نمایندگی تعمیر تلویزیون آیوا اعلام کنید تا با تعویض بلندگوها قطعا مشکل قطعی صدا برطرف خواهد شد.

قطع شدن صدای تلویزیون آیوا

البته بعضی وقت ها صدای کم دستگاه تلویزیون ربطی به خرابی ندارد و نیازی هم به تعمیر ندارد که در این باره میتوانید مقاله چرا تلویزیون صدا ندارد را مطالعه کنید.

تلویزیون آیوا تصویر هاله ای تاریک یا نقطه ای روشن دارد

وجود هاله ای تاریک میتواند علتش همان لامپ های پشت پنل یا بک لایت باشد که در بعضی مدل ها اینگونه است و در برخی مدل ها به گونه ای بک لایت خراب میشود که مانند نقطه ای روشن نمایان میشود.

خرابی بک لایت همه جوره نمایان می‌شود مثلا : علت کم نور شدن صفحه تلویزیون و این دو حالت نیز نمونه ای از آن است به طور کلی هر نوع هاله یا نقطه ای که تصویر روی آن معلوم باشد تقریبا میتوان گفت که علت آن خرابی بک لایت است.

تصویر تلویزیون آیوا تاریک شده است

این اطمینان را به مشتریان عزیز می‌دهیم که تعمیرات تلویزیون آیوا با دارا بودن قطعات شرکتی بهترین بک لایت های موجود در بازار را مورد استفاده قرار می‌دهد و کیفیت آن را تضمین می‌کند.

تصویر تلویزیون آیوا مخدوش شده است

این ایراد هم می‌تواند علت های متفاوتی داشته باشد مهم ترین علت آن ضربه خوردن پنل و شکستگی پیکسل های موجود در صفحه‌ی پنل است که در این صورت تنها اره رفع مشکل تعویض پنل است.

اما چون هزینه تعویض و قیمت پنل تلویزیون آیوا بسیار بالاست و تقریبا کمیاب پس اصلا مقرون به صرفه نیست زیرا تقریبا هشتاد الی نود درصد قیمت کل تلویزیون هزینه ی تعویض پنل می‌شود.

گاهی اوقات نیز پنل در گذر زمان خراب می‌شود البته این در تلویزیون های ال سی دی آیوا بیشتر مشهود است ولی در ال ای دی ها نیز این ایراد خود به خود پیش می‌آید ولی خیلی به ندرت.

تصویر تلویزیون آیوا مخدوش شده است

علت دیگر می‌تواند هم از برد مین و هم برد تیکان باشد و در برخی موارد هم فلت‌های رابط بین بردها و برد تیکان به پنل دچار سوختگی و خرابی می‌شوند که با تعویض آن‌ها مشکل برطرف می‌شود.

برد تیکان هم که در اکثر اوقات فقط باید تعویض شود و تعمیر آن جوابگو نیست، چون با تعمیر آن مشکل را به طور کامل برطرف نمی‌شود ولی با تعویض کاملا برطرف می‌شود و جای نگرانی نیست.

مرکز تعمیرات تلویزیون آیوا در همدان

08138251188 – 09181117805

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.