همدان سرویس

تماس

08138244444

آدرس:

میدان شریعتی ،خیابان پاسدارن ،نرسیده به مسجد زینبیه روبه روی کوچه حمام صفا

مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ در همدان

دسته بندی مقالات

08138251188

شنبه تا پنجشنبه 9 تا 21

1116
26 ژوئن 2023
tavoosian
مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ در همدان

مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ در همدان با بیش از 35 سال سابقه نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش شرکت های بزرگ در همدان و با کادری از مهندسین و تکنسین های با تجربه در ارائه خدمات سریع و با کیفیت در جهت رضایت همشهریان عزیز میکوشیم. جهت ارائه خدمات با شماره های 08138251188 ویا 09181117805 تماس بگیرید.

ایرادات رایج در تعمیرات تلویزیون سامسونگ

مرکز تعمیرات تلوزیون سامسونگ در همدان
08138251188 – 09181117805

 

مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ در همدان

مرکز تعمیرات تلویزیون سامسونگ در همدان

تلویزیون ها صرف نظر از برندشان، یک سری مشکلات مشترک دارند. از مهم ترین ایرادات تلویزیون ال ای دی سامسونگ می توان به روشن نشدن، خاموش شدن ناگهانی، قطع شدن تصویر، پرش تصویر، ویروسی شدن دستگاه، اختلال در تصاویر، شکستگی پنل، کم نور شدن تصایر، سیاه شدن نیمه ی بالای تصویر، دیر روشن شدن دستگاه، کار نکردن ریموت، در نیامدن از حالت استند بای و… اشاره کرد. ما در ادامه قصد دارم تا با جزئیات بیشتری به بررسی مشکلات تلویزیون ال ای دی سامسونگ بپردازیم. لازم به ذکر است که اگر از تخصص کافی برخوردار نیستید با یک تکنسین متخصص از مراکز معتبر و حرفه ای تعمیرات لوازم خانگی یا نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ تماس بگیرید.

روشن نشدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ
یکی از شایع ترین مشکلات تلویزیون ها، روشن نشدن آن ها می باشد. و خب قطعا روشن نشدن دستگاه اتفاق بسیار ناخوشایندی می باشد. معمولا روشن نشدن تلویزیون بخاطر خرابی برد پاور یا همان POWER BOARD اتفاق می افتد. همچنین نوسانات برق نیز می تواند باعث سوختن برد پاور شود و باعث بروز چنین مشکلی شود. علاوه بر این گرم شدن زیاد دستگاه می تواند باعث آسیب زدن به قطعات داخلی شود.

خاموش و روشن شدن ناگهانی تلویزیون ال ای دی سامسونگ
گاهی ممکن است که دستگاه بدون انجام هیچ تنظیماتی و به صورت ناگهانی روشن و خاموش شود. این مشکل معمولا بخاطر خرابی برد پاور اتفاق می افتند. برد پاور یکی از مهم ترین قسمت ها در دستگاه شما می باشد که برق مورد نیاز را را از برق شهری دریافت می کند و وظیفه دارد تا به قسمت های مختلف دستگاه، ولتاژ برساند. یعنی هر بخش الکترونیکی که در دستگاه می بینید باید برق خود را از برد پاور دریافت کند. خرابی این قطعه می تواند باعث بروز مشکل در بسیاری از قسمت ها شود و یکی از این مشکلات نیز خاموش و روشن شدن دستگاه می باشد. در این صورت لازم است تا ابتدا نرم افزار دستگاه بررسی و تعویض شود و اگر با انجام این کار مشکل بر طرف نشد، باید آی سی، قطعات مربوط به بخش حافظه تعویض شوند و اگر باز هم مشکل بر طرف نشد، باید برد پاور به طور کلی توسط یک تعمیرکار حرفه ای از تعمیرگاه ها و نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ تعویض گردد.

تعمیر پنل تلویزیون سامسونگ
دلیل نمایش خطوط عمودی بر روی صفحه‌نمایش تلویزیون چیست؟ علت تیره شدن قسمتی از تصویر در تلویزیون چیست؟ چرا تصویر تلویزیون دو تکه شده است؟ یکی از دلایلی بروز هر یک از این مشکلات در تلویزیون سامسونگ خراب شدن پنل این دستگاه است که یکی از مهم‌ترین و گران‌ترین قطعات تلویزیون به حساب می‌آید. اگر خطوط عمودی که بر روی صفحه‌نمایش تلویزیون به نمایش درمی‌آیند از بالاترین نقطه نمایشگر تا پایین‌ترین نقطه آن کشیده شده باشند به این معناست که یا برد تیکان تلویزیون آسیب‌دیده است یا فلت‌های ارتباط‌دهنده. منتهی اگر این خطوط عمودی از وسط نمایشگر تا پایین یا بالا کشیده شده باشند به این معناست که پنل تلویزیون آسیب‌دیده است.

وارد شدن ضربه و رطوبت به تلویزیون از مهم‌ترین عواملی هستند که موجب خراب شدن پنل تلویزیون می‌شوند. بنابراین از بروز چنین اتفاقاتی در تلویزیون خود جلوگیری کنید تا پنل آن آسیب نبیند و درصورت بروز مشکلی برای آن با نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ تماس بگیرید.

 

طولانی شدن زمان روشن شدن تلویزیون ال ای دی سامسونگ
اگر تلویزیون شما با تاخیر روشن می شود، محتمل ترین حالت خرابی از برد پاور می باشد. معمولا این مشکل در تلویزیون های قدیمی اتفاق می افتد. این مشکل در ابتدا با تاخیر در روشن شدن دستگاه خود را نشان می دهد و حین روشن شدن، چراغ استند بای چشمک می زند و به مرور، زمان روشن شدن دستگاه افزایش پیدا می کند تا جایی که ممکن است دستگاه شما هرگز روشن نشود.

تاریک شدن تصاویر در تلویزیون ال ای دی سامسونگ
بیشتر مشکلاتی که برای تصاویر در تلویزیون های ال ای دی رخ می دهد، به دلیل وجود مشکل در بک لایت می باشد. بک لایت در واقع نور پشت تصاویر می باشد و ما به واسطه ی نوری که توسط بک لایت ایجاد می شود، می توانیم تصاویر را در تلویزیون مشاهده کنیم. در پشت پنل دستگاه، تعداد زیادی لامپ ال ای دی وجود دارد و این لامپ های ال ای دی همان بک لایت هستند. علت تاریک شدن تصاویر در دستگاه هم بخاطر سوختن و خرابی بک لایت یا همین لامپ ها می باشد. در این صورت باید بک لایت توسط یک تکنسین حرفه ای از نمایندگی و یا تعمیرگاه های معتبر در زمینه تعمیرات تلویزیون سامسونگ تعویض گردد.

مرکز تعمیرات تلوزیون سامسونگ  در همدان
08138251188 – 09181117805

نبود تصویر و وجود صدا در تلویزیون ال ای دی سامسونگ
گاهی ممکن است که هیچ تصویری روی پنل دستگاه مشاهده نکنید و رسما یک صفحه ی مشکی یا یک صفحه ی خیلی تاریک ببینید، اما دستگاه هنوز صدا دارد. این مشکل به علت خرابی بک لایت یا همان نور زمینه اتفاق می افتد. معمولا در این صورت باید بک لایت تعویض شود تا مشکل بر طرف گردد. همچنین این مشکل می تواند در اثر خرابی برد تیکان نیز اتفاق افتاده باشد. برد تیکان وظیفه ی پردازش تصاویر را به عهده دارد. بنابراین در صورت خرابی برد تیکان تصویر به درستی پردازش نمی شوند. همچنین توجه داشته باشید که در صورت سوختن یکی از لامپ های ال ای دی، بقیه لامپ ها نیز کم کم شروع به سوختن می کنند و رسما کل صفحه سیاه می شود.

نبود صدا و وجود تصویر در تلویزیون ال ای دی سامسونگ
بر عکس حالت بالا، گاهی ممکن است که تصویر وجود داشته باشد و هیچ مشکل هم در نمایش تصاویر وجود نداشته باشد ولی هیچ صدایی شنیده نشود، انگار که دستگاه روی حالت بی صدا قرار گرفته است. این مشکل معمولا بخاطر وجود مشکلی در بلند گو ها، خرابی مین برد، خرابی یا شل بودن کابل های صدا اتفاق می افتد.

خارج نشدن تلویزیون از حالت استند بای
اگر دستگاه از حالت استند بای خارج نمی شود، احتمالا برد پاور دچار مشکل شده است، در نتیجه باید برد پاور بررسی شود. زیرا همان طور که گفته شد، برد پاور، ولتاژ مورد نیاز تمام قطعات موجود در تلویزیون را تامین می کند و اگر برد پاور خراب باشد، ممکن است که دستگاه در حالت استند بای بماند و اصلا روشن نشود. همچنین این مشکل می تواند در اثر خرابی برد مین نیز اتفاق افتاده باشد. بنابراین لازم است تا ابتدا برد پاور بررسی شود و اگر برد پاور سالم بود، باید برد مین یا همان مین برد نیز توسط یک سرویس کار مجرب از نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ بررسی شود.

قطع شدن تصویر بعد از چند ثانیه روشن بودن تلویزیون ال ای دی سامسونگ
گاهی ممکن است که شما دستگاه را روشن کنید و هم صدا و هم تصویر وجود داشته باشد، ولی بعد از چند ثانیه تصویر قطع شود. این مشکل معمولا بخاطر خرابی برد بک لایت یا خرابی ال ای دی های بک لایت اتفاق می افتد. در این صورت باید بک لایت تعویض شود.

سیاه شدن بالای تصویر در تلویزیون ال ای دی سامسونگ
گاهی ممکن است که نیمی از صفحه دارای تصویر باشد و نیمی دیگر سیاه باشد. این مشکل معمولا بخاطر خرابی پنل دستگاه اتفاق می افتد. در این صورت باید پنل بررسی شود و لازم به ذکر است که معمولا در بیشتر اوقات امکان تعمیر پنل وجود ندارد و لازم است تا پنل به طور کامل تعویض شود.

بهم ریختگی رنگ در تلویزیون ال ای دی سامسونگ
این مشکل ممکن است که بخاطر بهم ریختن تنظیمات نرم افزاری دستگاه اتفاق افتاده باشد و یا ممکن است که بخاطر تنظیمات نا درست رنگ ایجاد شده باشد. بنابراین باید به بخش تنظیمات دستگاه بروید. باید تنظیمات رنگ را بیشتر کنید. همچنین ممکن است که این ایراد از خرابی برد تیکان باشد و لازم باشد تا این قطعه توسط یک تعمیر کار حرفه ای از نمایندگی و تعمیرگاه های معتبر تلویزیون سامسونگ تعویض گردد.

دیر روشن شدن تلویزیون های سامسونگ
روشن شدن تلویزیون با تاخیر، نشان دهنده بروز ایراد در برد پاور است؛ البته مسئله بیشتر مربوط به خازن های این برد است. درواقع همه یا تعدادی از خازن ها آسیب دیده اند و باید تعویض شوند. البته احتمال خرابی چوک های ورودی هم وجود دارد. تعمیرات تلویزیون سامسونگ و دیگر برندها در این شرایط، معمولا به این صورت است که تکنسین خازن های معیوب برد پاور را تعویض می کند.

خاموش شدن تلویزیون سامسونگ
اگر تلویزیون شما به صورت خود به خود خاموش می شود، احتمالا مین برد آن آسیب دیده است. البته فرسودگی قطعات برد اصلی، استفاده از کابل HDMI نامرغوب، فلش مموری یا هارد اکسترنال ویروسی، نوسان برق و خرابی آی سی برد پاور هم در بروز این مشکل بی تاثیر نیستند. این بخش ها باید بررسی شده و در صورت نیاز، ترمیم یا تعویض شوند. بهتر است برای رفع مشکل خاموش شدن تلویزیون، از تکنسین های تعمیر تلویزیون Samsung کمک بگیرید.

وجود لکه های رنگی در تلویزیون
یکی دیگر از مشکلات تلویزیون سامسونگ که البته امکان وقوع آن بسیار اندک است، ایجاد لکه های رنگی در صفحه نمایش دستگاه است. این مشکل از مشکلات تلویزیون سامسونگ به علت مصرف طولانی مدت دستگاه ایجاد می شود. وقتی کاربر مدام و بدون کمترین استراحتی از دستگاه خود کار می کشد، به زودی با لکه های رنگی در تلویزیون سامسونگ مواجه خواهد شد که تعمیر و برطرف سازی آن به تخصص بالایی نیاز دارد.

قطع شدن صدای تلویزیون
گاهی ممکن است کاربر با روشن کردن تلویزیون خود، متوجه قطعی صدای دستگاه خود شود. خرابی پاور تلویزیون سامسونگ، ممکن است چنین مشکلی را به دنبال داشته باشد. رفع خرابی های مربوط به صدا ، نیازمند دقت و مهارت بسیار بالا در امر تعمیر تلویزیون سامسونگ خواهد بود.

گیر کردن تلویزیون سامسونگ در حالت استندبای
گیر کردن مداوم تلویزیون در حالت استندبای می تواند هشداری برای خرابی دستگاه باشد. در حالت استندبای، تلویزیون خاموش شده و چراغ پاور شروع به چشمک زدن می کند. اگر مرتبا شاهد چنین وضعیتی هستید، زمان تعمیر تلویزیون سامسونگ فرا رسیده است. خرابی برد پاور، ناکارآمدی مین برد و یا اتصالی های درونی باعث ظهور حالات استندبای می شوند. فراموش نکنید که تداوم استفاده از کابل های نامرغوب و تقلبی HDMI نیز نقش بزرگی در اختلالات مین برد و در نتیجه، گیر کردن تلویزیون سامسونگ در حالت استندبای دارد.

کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون
امروزه تلویزیون یکی از ملزومات اصلی هر خانه ای است. این دستگاه ممکن است در ساعات زیادی از شبانه روز روشن باشد. روشن ماندن طولانی مدت تلویزیون انواع و اقسام مشکلات ساختاری را در آن پدید می آورد. کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ و یا هر برند دیگری، یکی از مشکلات نسبتا رایجی است که می تواند در اثر کارکرد زیاد از حد تلویزیون گریبانگیر کاربر شود. این خرابی ریشه در اختلالات اجزای داخلی تلویزیون داشته و نیازمند اعمال تعمیرات تخصصی است. البته گاهی احتمال دارد مشکل کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون با بی هم ریختگی تنظیمات آن به وجود آمده باشد.

علاوه بر تنظیمات نادرست، بی کیفیتی فسفر به کار رفته در تلویزیون نیز می تواند عامل اصلی کم نور شدن صفحه ی دستگاه تلویزیون باشد. فسفر موجود در تلویزیون، پس از استفاده ی چند ساله از تلویزیون دچار کاهش کیفیت خواهد شد. این موضوع امری طبیعی است که می توان با استفاده ی صحیح از دستگاه تلویزیون و ایجاد فرصت های دوره ای برای استراحت دستگاه تلویزیون آن را به تعویق انداخت. در این راستا نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در کنار شما بوده و کلیه ی اختلالات مرتبط با کم نور شدن صفحه نمایش تلویزیون را براساس پارامترهای استاندارد مرتفع می سازد.

سفید شدن صفحه تلویزیون سامسونگ
سفید شدن صفحه تلویزیون سامسونگ به دلایل زیادی اتفاق می افتد. افزایش حرارت دستگاه، وارد شدن ضربه به تلویزیون، آب خوردگی تلویزیون، خرابی و بروز مشکلات در بخش های داخلی دستگاه نظیر مدار ها، خازن ها، کابل ها، برد، فلت ال سی دی و مواردی از این قبیل همگی می تواند از عوامل موثر در سفید شدن صفحه تلویزیون یا حتی کم نور شدن صفحه تلویزیون در نظر گرفته شود.

در صورتی که سفید شدن صفحه تلویزیون، به دلیل خرابی برد T-Con باشد، بهتر است ابتدا کابل LVDS بررسی و تمیز شود و در صورت نیاز تعویض گردد. یک برق 12 ولتی به مدار T-Con متصل است که باید مورد بررسی قرار گیرد. در صورت بروز مشکل، برق کافی به مدار نرسیده و دستگاه با اختلال مواجه می شود. همچنین لازم است منافذ گردش هوا را در تلویزیون بررسی شود تا از عدم گرفتگی آنها مطمئن شوید.

 

ارور ها و هزینه تعمیرات تلویزیون LED و LCD سامسونگ
انواع ارور های موجود در تلویزیون سامسونگ
خاموش و روشن شدن دستگاه : این ایراد یکی از ایرادات رایج در تلویزیون های سامسونگ می باشد. این مشکل می تواند در اثر خرابی برد پاور و یا خرابی آی سی اتفاق بیوفتد. در این صورت احتمالا لازم است تا آی سی یا برد پاور به طور کامل تعویض شوند تا مشکل دستگاه بر طرف شود.
دیر روشن شدن تلویزیون : این مشکل می تواند بخاطر خرابی برد پاور و یا بخاطر اتمام عمر مفید دستگاه اتفاق بیوفتد. این ایراد می تواند به مرور زمان بیشتر شود و در نهایت به برد پاور آسیب بزند.
تیره شدن کامل صفحه تلویزیون : گاهی ممکن است تلویزیون روشن باشد اما صفحه نمایش بسیار تاریک باشد، و شما فکر کنید که تلویزیون خاموش است، اما در این حالت صدا پخش می شود. در این صورت ممکن است بک لایت خراب شده باشد. بک لایت در واقع همان چراغ های پشت پنل دستگاه می باشد، در صورتی که این چراغ ها بسوزند تصویر تلویزیون سیاه است، بنابراین باید بک لایت تعویض شود. در صورت نداشتن تخصص با یک تعمیرگاه مانند نمایندگی تعمیرات تلویزیون LED و LCD سامسونگ پشتیبان تماس بگیرید.
دو تایی شدن تصویر : این مشکل می تواند بخاطر مشکلات کابل یا آنتن اتفاق بیوفتد. همچنین در چنین وضعیتی ممکن است ترتیب کانال ها نیز به هم بریزد. در این صورت بهتر است تا یک تکنسین از تعمیرگاه ها و نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ مشکل را بر طرف کند.
قطع شدن تصویر پس از چند ثانیه : این مشکل بخاطر خرابی ال ای دی ها (LED) و خرابی برد بک لایت اتفاق می افتد. در صورت خرابی ال ای دی ها، نور بک لایت تامین نمی شود. در نتیجه ممکن است تصویر قطع شود.
خارج نشدن تلویزیون از حالت استند بای : این حالت می تواند بخاطر نرسیدن ولتاژ کافی به برد پاور اتفاق افتاده باشد، در نتیجه دستگاه روشن نمی شود، که به این حالت قرار گرفتن در حالت استند بای نیز گفته می شود. بنابراین در این صورت باید برد پاور و مین برد بررسی شوند.
عدوم وجود تصویر : گاهی دستگاه روشن می شود و صدای آن نیز پخش می شود، اما صفحه سیاه است. در این صورت احتمالا بک لایت سوخته است. همچنین ممکن است بخشی از قسمت های لامپ های ال ای دی سوخته باشد، که در این صورت به مرور بقیه ی لامپ ها نیز می سوزند و دیگر هیچ تصویری نمایش داده نمی شود.
عدم وجود صدا : این مشکل می تواند بخاطر خرابی بلند گو ها اتفاق افتاده باشد. همچنین ممکن است مین برد که در واقع مغز دستگاه می باشد، آسیب دیده باشد. این مشکل باید حتما توسط تکنسین متخصص تعمیر تلویزیون سامسونگ بررسی شود.

مرکز تعمیرات تلوزیون سامسونگ در همدان
08138251188 – 09181117805

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.