همدان سرویس

تماس

08138244444

آدرس:

میدان شریعتی ،خیابان پاسدارن ،نرسیده به مسجد زینبیه روبه روی کوچه حمام صفا

ارور یا کد خطای IE لباسشویی ال جی

دسته بندی مقالات

08138251188

شنبه تا پنجشنبه 9 تا 21

1104
17 آگوست 2023
tavoosian
ارور یا کد خطای IE لباسشویی ال جی

ارور یا کد خطای IE لباسشویی ال جی مربوط به ایرادات مربوط به شلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی ال جی ایراد در شیربرقی و برد و … می‌باشد. هنگامی که ارور IE روی نمایشگر لباسشویی نمایان می‌شود ،مشترک گرامی جهت رفع عیب و بررسی تحصصی دستگاه میتوانید با شماره های 08138251188 و یا 09181117805 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق لینک زیر به صورت آنلاین درخواست تعمیر لباسشویی ال جی خود را ثبت کنید.

درخواست تعمیر لباسشویی ال جی

با تشکر از انتخاب شما مرکز خدمات همدان سرویس

ارور یا کد خطای IE لباسشویی ال جی

مرکز تعمیرات تخصصی لباسشویی ال جی در همدان
08138251188 – 09181117805

مفهوم ارور IE در ماشین لباسشویی ال جی
ارور IE در ماشین لباسشویی ال جی به معنای وجود مشکلی در ورود آب به دستگاه می باشد. به عبارتی دیگر این ارور زمانی ظاهر می شود که مقدار مورد نیاز آبگیری در زمان معینی انجام نشده باشد. در این صورت باید شما به بررسی تمام مواردی بپردازید که با ورود آب در ارتباط هستند. ما در ادامه به طور کامل به بررسی مهم ترین علل بروز ارور IE در ماشین لباسشویی ال جی می پردازیم.

کد خطای ie در ماشین‌ لباسشویی ال‌جی نشان می‌دهد که دستگاه نمی‌تواند در مدت زمان تعیین شده، از آب پر شود. رایج‌ترین دلایلی که کد خطای IE ظاهر می‌شود عبارتند از:

جریان آب وصل نیست.
خرابی شلنگ ورودی
مسدود بودن فیلتر ورودی آب
فیلترهای آب دچار انسداد و گرفتگی شده است.
فشار آب کم است
برد اصلی و شیربرقی 

جریان آب وصل نیست.

یکی از اولین اقداماتی که در هنگام برخورد با ارور ie لباسشویی ال جی باید انجام دهید، چک کردن آب شهری ساختمان است. در بسیاری از موارد قطع بودن آب باعث روشن شدن این ارور لباسشویی ال جی می‌شود. برای رفع این مشکل تنها کافیست لباسشویی خود را خاموش کنید و تا وصل شدن آب شهری از آن استفاده ننمایید.

خرابی شلنگ ورودی

یکی دیگر از مواردی که باید حتما آن را بررسی کنید، شلنگ ورودی آب یا لوله ورودی آب به دستگاه می باشد. در صورت تا خوردگی یا پیچ خوردگی شلنگ، آب نمی تواند وارد دستگاه شود و با صاف کردن شلنگ این مشکل به راحتی حل می شود. همچنین شلنگ ورودی آب را باید از نظر پارگی و یا گرفتگی نیز بررسی کنید، در صورت پارگی شلنگ ورودی آب، آب به بیرون نشت می کند و وارد دستگاه نمی شود و در اثر گرفتگی شلنگ ورودی آب، به واسطه ی جرم و رسوبات آب یا بر اثر وارد شدن شن و ماسه یا اجسام خارجی، شلنگ ورودی مسدود می شود و امکان ورود آب به دستگاه مقدور نمی باشد، در این صورت باید گرفتگی را بر طرف کنید و یا این که شلنگ ورودی را تعویض کنید تا مشکل رفع گردد. همچنین لازم است تا حتما از اتصالات و نقاط اتصال شلنگ ورودی به شیر ورودی و شیر برقی نیز مطمئن شوید.

مسدود بودن فیلتر ورودی آب

خرابی شیر برقی

یکی دیگر از علل بروز کد خطای IE در لباسشویی ال جی، مسدود بودن فیلتر ووردی آب یا همان فیلتر تصفیه ورودی آب یا همان صافی شیر برقی می باشد. در واقع این فیلتر در مسیر ورودی آب به لباسشویی واقع شده است و باعث می شود تا از ورود رسوبات و امللاح آب یا اجسام اضافی موجود در آب به داخل دستگاه جلوگیری کند. حال اگر این فیلتر مسدود شده باشد، امکان ورود آب به داخل دستگاه وجود نخواهد داشت. در این صورت باید فیلتر ورودی آب خارج شود و کاملا تمیز گردد، همچنین می توانید یک کار راحت تر انجام دهید و این فیلتر را تعویض کنید تا مشکل رفع گردد. توجه داشته باشید که این اتفاق در مناطقی که دارای آب سخت هستند، بیشتر اتفاق می افتد و باید هر چند وقت یک بار این فیلتر تمیز شود.

فشار آب کم است

در صورتی که فشار آب منزل کم باشد، آب به آرامی وارد دستگاه می شود و در نتیجه ارور IE نمایش داده می شود. برای این که این ارور در صفحه نمایش ظاهر نشود، دریچه های آب برای عملکرد صحیح به فشار حداقل ۲۰ PSI نیاز دارند. بنابراین باید فشار آب به شیر را بررسی کنید، تا مطمئن شوید آیا فشار آب کافی است یا خیر. همچنین نصب نا درست دستگاه و اتصالات شیر، می تواند یکی از علل افت فشار آب باشد. قرار گیری شیر ورودی آب در ارتفاع پایین باعث می شود که آب نتواند وارد دستگاه شود. همچنین اگر متراژ شیلنگ زیاد باشد نیز آب با فشار کافی به دستگاه وارد نمی شود و در نتیجه این ارور نمایش داده می شود.

برد اصلی و شیربرقی 

خرابی شیر برقی
شیر برقی قطعه‌ای الکترونیکی در ماشین لباسشویی است که وظیفه کنترل آب ورودی به داخل دیگ را دارد. خرابی این قطعه باعث می‌شود که آب به میزان کافی به داخل دیگ وارد نشود و فرآیند شستشو متوقف شود. برای رفع خطای IE در ماشین لباسشویی ال جی به دلیل خرابی شیربرقی نیاز به مراجعه تعمیرکار لباسشویی الجی است و نیاز به قطعات و ابزار تخصصی دارد.

خرابی برد
برد قطعه‌ای نسبتا کوچک اما مهم در ماشین لباسشویی است که به عنوان مغز دستگاه شناخته می‌شود. وظیفه برد مدیریت شستشو و ارسال دستور شروع و پایان کار به تمامی قطعات ماشین لباسشویی است.خرابی این قطعه باعث می‌شود که برد به اشتباه عدم وجود آب کافی در دستگاه را تشخیص دهد و ارور ie لباسشویی ال جی بر روی نمایشگر ظاهر شود. از آنجا که تعمیر برد کاری بسیار تخصصی است پیشنهاد می‌شود برای تعمیر لباسشویی الجی با نمایندگی آن تماس بگیرید تا تعمیرکاران مجرب خود را اعزام کنند.

مرکز تعمیرات تخصصی لباسشویی ال جی در همدان
08138251188 – 09181117805

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.