همدان سرویس

تماس

08138244444

آدرس:

میدان شریعتی ،خیابان پاسدارن ،نرسیده به مسجد زینبیه روبه روی کوچه حمام صفا

مرکز تعمیرات ظرفشویی ال جی در همدان

دسته بندی مقالات

08138251188

شنبه تا پنجشنبه 9 تا 21

1133
30 آگوست 2023
tavoosian
مرکز تعمیرات ظرفشویی ال جی در همدان

مرکز تعمیرات ظرفشویی ال جی در همدان با بیش از 35 سابقه نمایندگی خدمات پس از فروش برندهای برتر در همدان فعالیت دارد. این مرکز با داشتن کادری فنی و مجرب در ارائه خدمات پس از فروش محصولات برند مطرح می‌پردازد. فقط کافیست با شماره 08138251188 ویا 09181117805 تماس بگیرید تا تعمیرکاران متخصص ما در اسرع وقت جهت تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی ال جی شما به محل اعزام و در کوتاه ترین زمان ، مشکل ظرفشویی شما را رفع نمایند.

مرکز تخصصی ظرفشویی ال جی در همدان

08138251188 – 09181117805

نمایندگی مجاز تعمیرات ظرفشویی ال جی در همدان

مشکلات رایج ماشین ظرفشویی ال جی

ماشین ظرفشویی الجی روشن نمی شود
ماشین ظرفشویی الجی آب را تخلیه نمیکند
ماشین ظرفشویی الجی صدای غیرطبیعی می دهد
ماشین ظرفشویی الجی صدای غیرطبیعی می دهد
آب وارد ماشین ظرفشویی الجی نمیشود
ماشین ظرفشویی الجی نشتی آب دارد
آب داخل ماشین ظرفشویی الجی گرم نمی شود

آشنایی با برنامه های ماشین ظرفشویی ال جی LG

برنامه های ماشین ظرفشویی ال جی

Normal نرمال
با انتخاب این دکمه شما یک برنامه شستشو برای ظروف خیلی کثیف و چرب انتخاب کرده اید. دمای آب در این برنامه از 40 درجه آغاز و در نهایت به 70 درجه سانتی گراد می رسد. همچنین اگر مقدار ظروف کثیف شما بسیار است باید از این برنامه استفاده کنید تا یک شستشوی مقبول داشته باشید. معمولا برای استفاده روزانه نیز از این برنامه استفاده می شود.

 Eco اقتصادی (اکو)
برای اینکه ماشین ظرفشویی قادر به کار کردن باشد از برق و برای شستشو از آب استفاده می کند. گاهی میزان مصرف آب و برق به علت طولانی بودن چرخه های شستشو بسیار است از این رو برای صرفه جویی در انرژی و همچنین به صرفه بودن استفاده از این دستگاه برنامه Eco روی آن تعبیه شده است. در این چرخه شستشو یک مرحله پیش از شستن و مرحله شستشوی اصلی و آبکشی وجود دارد. استفاده از این برنامه برای ظروف زیاد و چرب توصیه نمی شود، بهتر است برای ظروف خیلی کثیف از برنامه بهتری در این خصوص کمک بگیرید.
Auto خودکار (اتو)
ماشین ظرفشویی هایی که اخیرا تولید شده اند مجهز به سیستم خودکار شستشو هستند. این برنامه میزان کثیفی ظروف را شناسایی می کند یعنی تشخیص می دهد که ظروف چقدر چرب و کثیف هستند و متناسب با آن برنامه را تنظیم کرده و چرخه شستشو را آغاز می کند. هیچ برنامه از پیش تعیین شده ای برای Auto وجود ندارد و خود دستگاه با توجه به شرایط ظروف برنامه ای را طراحی و اجرا می کند.

 Delicate ظریف (دلیکیت)
برای شستشوی ظروف ظریف و حساس باید از برنامه Delicate استفاده کنید که با توجه به حساسیت شیشه طراحی شده است. این برنامه سبب خش افتادگی و از بین رفتن سطح براق شیشه نمی شود. ضمن اینکه بر اثر تکانه های دستگاه ظروف ظریف آسیب نمی بینند. گاهی با چینش اشتباه و انتخاب برنامه ای نادرست پس از پایان کار ماشین ظرفشویی متوجه می شویم که ظروف حساس آسیب دیده اند با دانستن معنی دکمه ای ماشین ظرفشویی ال جی این اتفاق رخ نخواهد دارد.

Intensive متمرکز (اینتنسیو)
این برنامه برای تابه و قابلمه هایی است که بسیار چرب هستند یا جرم بالایی از کثیفی روی آنهاست. با به کار بردن این برنامه از دکمه های ماشین ظرفشویی شما یک شستشوی متمرکز در خصوص قابلمه های بزرگ و کثیف خواهید داشت که اثر بخش خواهد بود.

 Express سریع (اکسپرس)
با دانستن معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی و انتخاب برنامه Express شما یک شستشوی فشرده را برای ظروف انتخاب کرده اید که به 30 دقیقه زمان نیاز دارد. برای شستن عادی و ملایم ظروف از این برنامه فشرده استفاده می شود. معمولا زمانی که وقت کمی دارید و مایلید سریعتر ظروف را تمیز کنید از برنامه فشرده یا اکسپرس ماشین ظرفشویی ال جی استفاده می کنید.

 Quick فشرده، سریع (کوییک)
گاهی هم همه ظروف خیلی کثیف نیستند، مثلا پیش دستی که در آن میوه خورده اید یا لیوانی که چای و آب در آن نوشیده باشید را می توانید با برنامه Quick بشویید برای ظروف صبحانه می شود از این برنامه استفاده کرد. این برنامه برای شستشوی وسیله های خیلی روغنی یا چرب و دارای جرم مناسب نیست زیرا یک شستن ساده و سریع را در نظر می گیرد. بهتر است توجه داشته باشید برای ظروف خیلی کثیف باید برنامه های مخصوص و طولانی را انتخاب کنید.

Pre Wash پیش شست و شو (پری واش)
معمولا برای شستن ظروف خیلی روغنی در شستشوی دستی از آب داغ استفاده می کردیم تا چربی از روی آنها پاک شود و بتوانیم با مایع ظرفشویی و اسکاچ آن ظرف را درست برق بیاندازیم. برنامه Pre Wash هم در واقع یک پیش شست و شو است تا ظروف را برای یک تمیزکاری اساسی آماده کند. یعنی با مصرف آب بیشتر سبب می شود تا چربی از روی آنها پاک شود. تمامی برنامه ها این مرحله پری واش را دارا هستند اما شما می توانید با استفاده از این برنامه پیش شست و شوی بیشتری را داشته باشید. دقت کنید که این برنامه آب زیادی را در ماشین ظرفشویی مصرف می کند. دانشتن معنی دکمه های ماشین ظرفشویی ال جی باعث می شود تا در مواقع غیر ضروری از این برنامه استفاده نکنید که سبب حدر رفتن انرژی و وقت شما شود.

سوالات و ایرادات رایج ماشین ظرفشویی LG

زیر فیلتر ظرفشویی ال جی آب دیده می‌شود
در لگنچه همیشه مقداری آب باقی می‌ماند. این آب با بازکردن فیلترها دیده می‌شود. زمانی که ظرفشویی روشن می‌شود و شروع به کار می‌کند ( هر برنامه‌ای که انتخاب شده باشد ) ابتدا پمپ تخلیه کار می‌کند و آب مرحله قبل را تخلیه می‌کند و بعد از یک دقیقه شروع به آبگیری جدید می‌کند.
باقی ماندن آب در لگنچه طبیعی است ولی اگر با باز کردن درب دستگاه، کف ماشین پر از آب می‌باشد ( تا روی فیلتر ) یعنی اینکه دستگاه آب را تخلیه نکرده است و باید موارد اشکال در تخلیه که در بالا بیان شد، چک شود. در صورت عدم رفع ایراد می‌بایست از نمایندگی ماشین ظرفشویی ال جی جهت تعمیرات مراجعه شود.

 علت حل نشدن قرص در ماشین ظرفشویی ال جی چیست؟
علت باز نشدن قرص ماشین ظرفشویی و عدم استفاده از مواد شوینده در ماشین ظرفشویی ال جی، می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که جهت رفع این مشکل برای شما توضیحاتی را در ادامه بیان می‌کنیم.
– ظرفشوئی ال جی قرص یا پودر را استفاده نمی‌کند :
باز نشدن درب جاپودری: بعد از گذشت حدود 20 دقیقه از شروع کار، درب جاپودری به صورت اتومات باز می‌شود .
error دادن دستگاه: چون با error دادن ، کار دستگاه نیمه تمام می‌ماند ممکن است مواد شوینده استفاده نشده باشد.
کیفیت شوینده: ممکن است دستگاه سالم باشد ولی قرص یا پودر در آب حل نمی‌شوند که باید مواد شوینده عوض شود. تاریخ مصرف قرص یا پودر نگذشته باشد و میزان مصرف پودر به برنامه مربوط باشد.
چیدمان ظروف: ظروفی که در طبقه پایین – نیمه سمت چپ (ردیف جلو) چیده شده طوری قرار گرفته اند که مانع از باز شدن درب جاپودری می‌شوند. برای امتحان کردن، در قست ذکر شده ظرفی چیده نشود و دستگاه را روشن کنند.

با باز کردن درب ظرف نمک ماشین ظرفشویی ال جی ،آب دیده می شود
این مورد کاملا” طبیعی می‌باشد و می‌توانید روی آب نمک بریزید. قبل از ریختن نمک می‌توان مقداری از آب اضافه را با ابر جذب نمود و اگر بعد از شارژ نمک آب داخل ظرف نمک کم شد، مجدد باید آب ریخته شود تا لبریز شود.

لیست ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی و راه حل آن

ارور ظرفشویی ال جی

زمانی ارور یا خطا IE در ماشین ظرفشویی ال جی نمایان می شود که آب کافی وارد دستگاه نشود. موارد زیر می تواند علت به وجود آمدن ایراد IE در ماشین ظرفشویی شود:

1. ایرادات مربوط به آب منزل
2. ایرادات مربوط به شلنگ ورودی آب
3. ایراد در شیربرقی و میکروسوئیچ نشتی و ..

راه حل: برای رفع این ارور در ماشین ظرفشویی ال جی در اولین قدم شیر آب ورودی را کاملاً باز کنید و ببینید که فشار آب مناسب باشد. هرگونه تاخوردگی یا انسداد در مسیر شلنگ ورودی آب را برطروف کنید و اگر مشکل ادامه دار شد، با نمایندگی مجاز  تماس بگیرید.

ارور یا کد خطا OE در ماشین ظرفشویی ال جی
کد خطا یا ارور OE در ماشین ظرفشویی ال جی بیانگر ایراد در تخلیه آب دستگاه می باشد  ممکن است علت به وجود آمدن خطا یا ارور OE و عدم تخلیه آب ماشین ظرفشویی یکی از موارد زیر باشد:
موارد مربوط به فاضلاب منزل یا شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی
عدم تمیز بودن فیلترهای ماشین ظرفشویی
ایرادات مربوط به پمپ تخلیه و …

مرکز تعمیرات تخصصی ظرفشویی ال جی در همدان

08138251188 – 09181117805

راه حل: برای برطرف کردن کد خطای OE ماشین ظرفشویی LG هرگونه گرفتگی، پیچ خوردگی یا یخ زدگی شلنگ تخلیه آب را بررسی کنید. فیلترهای ماشین ظرفشویی را درآورید و پس از تمیزکردن دوباره جاسازی کنید. اگر احساس می کنید مشکل از پمپ تخلیه است، در اسرع وقت با مرکز خدمات برای تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید.

ارور یا کد خطا PF در ماشین ظرفشویی LG
کد خطا یا ارور PF در ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به ایرادات برق می باشد. علت به وجود آمدن ارور PF در ظرفشویی می تواند عوامل زیر باشد:
قطع و وصل شدن جریان برق منزل
ایراد از محافظ یا سه راهی برق
ایرادات برق ماشین ظرفشویی
راه حل :
هنگامی که ماشین ظرفشویی تان حین کار باشد و جریان برق منزل قطع شود و بعد وصل شدن برق دستگاه پیغام PF را نمایش می دهد شما می توانید یکی از کلید های روی پنل ماشین ظرفشویی را انتخاب کنید تا ارور از صفحه نمایش محو شود تا بتوانید از نو دستگاه را راه اندازی نمایید.

ارور یا کد خطا  AE یا ارور EI در ماشین ظرفشویی LG
کد خطا یا ارور AE یا EI در ماشین ظرفشویی ال جی زمانی نمایان می‌شود که سنسور نشتی کف ماشین ظرفشویی وجود یک نشتی آب را تشخیص دهد.
چه مواردی باعث به وجود آمدن ارور یا خطا AE یا EI می شود؟
نشتی از اتصالات شلنگ ها
نحوه چیدمان ظروف داخل ظرفشویی
نشتی از قطعات داخلی ماشین ظرفشویی

ارور یا کد خطا  St در ماشین ظرفشویی LG

کد خطا یا ارور St در ماشین ظرفشویی ال جی نشان دهنده فعال بودن عملکرد UV است. به دلیل این که رطوبت موجود درکابین باعث رشد باکتری ها می شود ،این برنامه برای از بین بردن باکتری های احتمالی استفاده می شود.این برنامه بعد از اتمام کامل کار ماشین ظرفشویی ال جی شروع می شود .مدت زمان این عملکرد 4 ساعت است.

ارور یا کد خطا  HE ظرفشویی ال جی
این ارور ظرفشویی ال جی نشان دهنده گرم شدن بیش از حد دستگاه است که ممکن است المنت حرارتی یا ترمیستور دچار مشکل شده باشند.

ارور یا کد خطا  Cd در ماشین ظرفشویی LG
کد خطا یا ارور Cd در ماشین ظرفشویی ال جی نشان دهنده خنک سازی بعد از خشک کن (Cool dry) می باشد ،بعد از اتمام کامل کار ماشین ظرفشویی این پیغام نمایان می شود تا 4 ساعت روی نمایشگر باقی می ماند. این پیام یک عملکرد طبیعی در ماشین ظرفشویی می باشد و ایراد محسوب نمی شود.

اروریا کد خطا  tE در ماشین ظرفشویی LG
ارور یا کد خطا tE در ماشین ظرفشویی ال جی مربوط به ایرادات ترمیستور می باشد ،علت بروز ارور یا پیغام tE درماشین ظرفشویی ایرادات دمای آب ورودی ، ترمیستور و … می باشد.
هنگامی که ارور tEروی نمایشگر ماشین ظرفشویی نمایان می شود برای رفع عیب و تعمیر ظرفشویی نیاز به بررسی از طرف تکنسین می باشد.

ارور یا کد خطا  nE در ماشین ظرفشویی ال جی
ارور یا پیغام خطای nE در ماشین ظرفشویی ال جی، مربوط به بروز ایراد در موتور مقسم آب است ،هنگامی که ارور nE روی نمایشگر ماشین ظرفشویی ال جی نمایش داده می‌شود، لازم است دستگاه از سوی کارشناس ماهر بررسی شود.

نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی
اگر ماشین ظرفشویی LG شما به درستی از آب پر نمی‌شود یا ظروف را خشک نمی‌کند، به احتمال زیاد مشکل شیر برقی یا المنت گرمایشی دارد. در این مواقع احتمالا شما بلافاصله به فکر کمک گرفتن از یک تعمیرگاه برای تعمیر ظرفشویی ال جی خواهید گشت. توصیه ما به شما این است که در هنگام رویارویی با مشکلات این‌چنینی شتابزده عمل نکنید و دستگاه را به مخاطره نیاندازید. ابتدا درباره صلاحیت، مجوزها، گواهینامه‌ها، مهارت، دانش روز، تجربه و سابقه تعمیرگاه تحقیق کنید. سپس سعی کنید با یک تماس تلفنی سریع، اطلاعات بیشتری در مورد تجربه تکنسین‌های تعمیرگاه موردنظرتان به‌دست آورید. این تماس همچنین به شما کمک می‌کند تا ببینید مسوولان تعمیرگاه چگونه با مشتری برخورد می‌کنند. شما علاوه بر درخواست گواهینامه‌ها و مجوزها، باید در مورد پیشینه و سابقه تعمیرگاه و تعهدات اخلاقی تکنسین‌هایی که قرار است وارد منزل شما شوند، نیز بدانید.

مرکز تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی ال جی در همدان

08138251188 – 09181117805

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.